Rørosregionen ønsker og trenger mange og gode arrangement. Mange arrangement er godt etablert allerede, og nye ønskes velkommen. Før et arrangement kan avvikles er det ofte flere tillatelser som må innhentes. I sidene videre gir vi deg en oversikt over retningslinjer fra Røros kommune, som du må forholde deg til.

Alt avhengig av hva slags arrangement du skal ha og hvor du skal ha det, kan det også være andre du bør tenke på dialogen med. Denne informasjonen er utarbeidet i fellesskap med Røros kommune v/ kulturkontoret og teknisk etat, lensmann og brannsjef i Røros kommune og Arrangementsforum.

 

De fleste av bestemmelsene er av generell karakter, men enkelte bestemmelser gjelder kun for Røros kommune. Med sin status som en verdensarv, er det enkelte hensyn knyttet til brannsikkerhet og kulturminnevern som må ivaretas særs godt på Røros. Skal du arrangere noe i en annen kommune, og lurer på hvilke bestemmelser som gjelder? Ta kontakt med den kommuneadministrasjonen det gjelder, så vil de hjelpe deg.

 

Lykke til!